دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

طبایع

۳۱
فروردين

Image result for ‫طبع شناسی‬‎

طبع خیلی چیزا در مورد فیزیک و خلقیات میگه. دو تا طبع داریم یکی ژنتیکی و دیگری اکتسابی که بر اثر تغییر شرایط به دست میاد... طبایع روی مریضی ها هم تاثیر میذارند. حتما برای اهدای خون و حجامت، نوع تغذیه و خیلی چیزای دیگه به طبعتون توجه کنید. این لینک یه سایت خوب برای انجام تست و مطالعه در مورد هر طبع.

http://www.khodshenas.ir/Temperaments

  • روزالیند فرانکلین

Related image

ظلم بزرگی هست که ساعت رو دایره ساختند... همین باعث شده ما آدما وقت تلف کنیم و بگیم فردا دوباره عقربه دور میخوره میاد سر جای اولش... نه جان من...نه... این عقربه وقتی دور میخوره یه سطح میره بالاتر و شما هیچ وقت نمیتونی به سطح قبلی دسترسی پیدا کنی... در واقع اگه بتونی هم دسترسی پیدا کنی چون اطلاعات باهاش منتقل نمیشه شما با همون اطلاعات کاری رو انجام میدی که بارهای گذشته انجام دادی... بنابراین اصلا لزومی به برگشت پذیر بودن نداره.. چون عبث میشه.

  • روزالیند فرانکلین

زندگی

۲۹
فروردين

Image result for life

روزی صبر بار خودمو صدا میزنم و از خودم میپرسم داری با زندگیت چیکار میکنی؟ و هیچ جوابی براش ندارم.... هیچی... این بدترین سوالی هست که میشه ازم پرسید و کابوس این روزهای تیره و تار من.

  • روزالیند فرانکلین

به وقت شام

۲۹
فروردين

Related image

به وقت شام رو رفتم دیدم... نمیخوام نظر بدم خوبه یا بده...  در مدتی که فیلم داشت پخش میشد داشتم فکر میکردم چقدر زبان عربی ای که فصیح صحبت بشه قشنگه... ما یه مشت معلم عربی داشتیم که به بدترین حالت صحبت که چه عرض کنم دست و پا میزدند تا عربی رو دست و پا شکسته بخونن.. اینجا با تمام حسشون صحبت میکردند.. مخصوصا اون خانومه که داشت در وصف شهرشون شعر میخوند. اونجا اوج توجه من به زبان عربی بود.. جملاتشون آهنگ داشت و من داشتم فکر میکردم اگه خوب به ما درس داده بودند شاید الان هممون میتونستیم یکم عربی صحبت کنیم و بخونیم... و چه زبان قشنگی.... حیف شد.

به قول معروف what a pity

  • روزالیند فرانکلین


Related image

در جلسه دیروز حدود 20-30 نفر حضور داشتیم.. روان سنج با توجه به شناخت خوبی که از ما داره همون ابتدا عنوان کرد که ما همگی دچار وسواس هستیم... ایشون گفتن همه شماها کمال گرا هستید.. به شدت روی تحصیل و کار سرمایه گذاری میکنید به نحوی که صمیمیت و تفریح براش در اولویت بعدی قرار میگیره و خانواده رو قربانی میکنه...خیل مرتب و منظم هست و زمان بندی واسش اهمیت داره... کنترل گر هست... کنترل اشیا، افراد، زمان و مکان رو به دست میگیره.. نمیشه وارد صمیمیت شد باهاش چون همش میخواد اون جوری که دوست داره عشق بورزه و دریافت کنه و کنترل میکنه و طرف خسته میشه... علاقه شدیدی به جمع آوری چیزهایی داره که حتی دیگه لازمشون نداره... انعطلاف پذیر نیست... پول جمع میکنه برای مبادا... نه برای خودش خرج میکنه نه عزیزانش...خلاصه من پرسیدم باید چیکار کرد که درمان بشه... گفت باید بدونی دلیل موفقیتت یه قسمت همین اختلال هست... یه رئیس خوب باید این جوری باشه... پس نباید سعی کنی حذفش کنی... اما خب من به همین دلیل استرس شدید دارم و میزان این اختلال در من زیاده پس باید کنترلش کنم... یعنی باید یاد بگیرم نمیتونم یه همه چی برسم... اگه پنج تا پروژه دارم یکی از اونا خود به خود بسته میشه من باید انتخاب کنم کدوم نه شرایط... من باید بین کار و خانواده توازن برقرار کنم والا از دست میدم... من باید بریزم دور والا میریزن دور واسم... به همین دلیل شروع کردم هر روز یه چیزی رو دور میریزم.. هر روز تا مرگ... این حرکت نمادین خیلی عالیه.. دیشب پالتومو که چند وقته نمی پوشیدم دور انداختم.. صبح یکی از رزامو.. جالبه من به همه چی به صورت جدی و پروزه ای نگاه میکنم .. صبح پاشدم میگم باید امروز یه چیری رو دور بریزی بعد استرس گرفته بودم که چی و داشتم برنامه میریختم که برای روزهای آینده چی دور بریزم... بعد هی گفتم بیا ده تا چیزو دور  بریز تا ده روز نخوای فکر کنی و برنامه می ریختم.. هیو گفتم وایسا... این که خودش داره تبدیل میشه به یکی از موارد وسواسی تو... قراره درمانت کنه نه یه فکر به فکرات اضافه کنه... دیگه دست کشیدم ... حالا بعد یک ماه میام میگم این حرت چه تاثیری روم گذاشته.

در مورد بقیه اختلال های شخصیتی هم بعدا میگم.


  • روزالیند فرانکلین

Related image

یه سری کارگاه های روان شناسی در دانشگاه برگزار میشه به مدت هفته ای دو ساعت... توی این مدت یاد گرفتم که هر کسی شاید خیلی ایراد های و نقایص اخلاقی و روانی داشته باشه.. که اینا شاید ژنتیکی باشن شاید از تعامل در دنیای اطرافش شکل گرفته باشن... خیلی از به ظاهر ایرادهای ما تنها راه نقابله ما با زنده موندن و بقا بوده... ما بهترین خودمون هستیم... هر چی که هستیم با هر عیب و ایرادی، خودمون رو دوست داشته باشیم... و سعی کنیم آگاهانه از این رفتار، شرایط و ویژگی ها استفاده کنیم.

این کارگاه روزمو ساخت.

  • روزالیند فرانکلین

Related image

بله گویا یه مقاله ای توی تایمز چاپ شده که ملکه الیرابت با 40 تا واسه به امام حسن و پیامبر میرسه.

اینم لیکنش

https://www.thetimes.co.uk/article/queen-may-be-child-of-muhammad-k5xd9btcl


  • روزالیند فرانکلین

Image result for ‫تهران بارانی‬‎

کسی که در این هوا محکوم هست به موندن در چهاردیواری مطمئنا از مغضوبین درگاه الهی است و لاغیر.

  • روزالیند فرانکلین

اگه شما هم مثل هزارون آدم دیگه عشق بارون و صدای آرامش بخشش هسین یه اپی هست که میتونید نصبش کنید و به انواع صداهای بارون مثلا طوفانی و دریاچه و دریا و برخوردش به سقف و ... گوش کنید. خییا نوشته بودن موقع استرس یا بی خوابی خالشونو خوب کرده.

اسم اپلیکیشن هم هست rain sounds

  • روزالیند فرانکلین

Related image

یکی از برنامه هایی که دنبال میکنم " به زندگی من خوش آمدید" هست که در مورد زندگی افراد موفق ایرانی ساکن در خارج ار کشور هست.. اکثرا هم با هنرمندان ساکن پاریس مصاحبه میشه و یک روز زندگی کاریشونو به تصویر میکشه... برنامه ای مفید هست به خصوص برای کسانی که به هنر علاقه مند هستند

  • روزالیند فرانکلین