دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

همه ما یه لیست از کارهایی داریم که دلمون میخواد قبل مرگ انجام بدیم. یکی از این آرزوها برای من خوندن شاهنامه هست. همیشه دلم میخواست یه بار در طول عمرم و ترجیحا در جوانی شاهنامه رو بخونم و با داستانهاش آشنا باشم.  رشته تحصیلی من در دبیرستان ریاضی فیزیک بوده و در دانشگاه هم مهندسی. هیچ وقت ادبیات در اولویت خوندن نبوده. ادبیات برای من همون دو ساعتی بود که در مدرسه میخ میشدم به صندلی و جزء جزء حرفهای جذاب معلم ادبیاتموم که رتبه یک کنکور بود رو میبلعیدم و ایشون چقدر ادبیات رو برای من جذاب تر کرد. هنوز داستانهایی که سر کلاس برای ما تعریف کرد رو  حفظم. همیشه میگفت برق چشمهای روزالیند باعث میشه من هی بیشتر تعریف کنم. امیدوارم هر جا که هست خدا نگهدارش باشه که حقیقتا جز بهترین معلم ها بود.

ادبیات همیشه مثل یه عشق سوزان بوده برای من... یه عشق ناکام. و قرار بود خوندن شاهنامه هم مثل خیلی از آرزوهای دیگه در این لیست فقط آرزو باقی بمونه.  اما اینطور نشد. پادکست فردوسی خوانی رو پیدا کردم و شروع کردم هر شب یه قسمتش رو گوش دادم. چقدر عالیه.موقع شنیدنش سراپا گوش میشم... برمیگردم به همون دختر دبیرستانی 14 ساله و دوباره چشمام میدرخشه.

آقای امیرخادم مرسی که منو به یکی از آرزوهام رسوندی.

  • روزالیند فرانکلین

راجع به  دکتر مجتبی شکوری قبلا نوشتم. ایشون قبلا در کتاب باز برنامه داشتند. الان علاوه بر کتاب باز که  چهارشنبه ها هست یک پادکست دیگه هم منتشر کرده به نام رادیو راه. این رادیو هر ماه یکبار منتشر میشه و مطالبی که شاید در کتاب باز فرصت نشده بازتر بشه رو به صورت مفصل تر بیان میکنه. بسیار بسیار توصیه میشه. از هر جایی که پادکست گوش میدین اگه رادیو راه رو سرچ کنین براتون میاره. انتشار این پادکست جدید از مهر ماه شروع شده و الان که ابان ماه هستش دومین قسمت از پادکست منتشر شده. فقط اینو بگم که قسمت دومش حدود 2 ساعت هست و محشره.

 

  • روزالیند فرانکلین