دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

اختلال شخصیتی وسواس

چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۲۴ ب.ظ


Related image

در جلسه دیروز حدود 20-30 نفر حضور داشتیم.. روان سنج با توجه به شناخت خوبی که از ما داره همون ابتدا عنوان کرد که ما همگی دچار وسواس هستیم... ایشون گفتن همه شماها کمال گرا هستید.. به شدت روی تحصیل و کار سرمایه گذاری میکنید به نحوی که صمیمیت و تفریح براش در اولویت بعدی قرار میگیره و خانواده رو قربانی میکنه...خیل مرتب و منظم هست و زمان بندی واسش اهمیت داره... کنترل گر هست... کنترل اشیا، افراد، زمان و مکان رو به دست میگیره.. نمیشه وارد صمیمیت شد باهاش چون همش میخواد اون جوری که دوست داره عشق بورزه و دریافت کنه و کنترل میکنه و طرف خسته میشه... علاقه شدیدی به جمع آوری چیزهایی داره که حتی دیگه لازمشون نداره... انعطلاف پذیر نیست... پول جمع میکنه برای مبادا... نه برای خودش خرج میکنه نه عزیزانش...خلاصه من پرسیدم باید چیکار کرد که درمان بشه... گفت باید بدونی دلیل موفقیتت یه قسمت همین اختلال هست... یه رئیس خوب باید این جوری باشه... پس نباید سعی کنی حذفش کنی... اما خب من به همین دلیل استرس شدید دارم و میزان این اختلال در من زیاده پس باید کنترلش کنم... یعنی باید یاد بگیرم نمیتونم یه همه چی برسم... اگه پنج تا پروژه دارم یکی از اونا خود به خود بسته میشه من باید انتخاب کنم کدوم نه شرایط... من باید بین کار و خانواده توازن برقرار کنم والا از دست میدم... من باید بریزم دور والا میریزن دور واسم... به همین دلیل شروع کردم هر روز یه چیزی رو دور میریزم.. هر روز تا مرگ... این حرکت نمادین خیلی عالیه.. دیشب پالتومو که چند وقته نمی پوشیدم دور انداختم.. صبح یکی از رزامو.. جالبه من به همه چی به صورت جدی و پروزه ای نگاه میکنم .. صبح پاشدم میگم باید امروز یه چیری رو دور بریزی بعد استرس گرفته بودم که چی و داشتم برنامه میریختم که برای روزهای آینده چی دور بریزم... بعد هی گفتم بیا ده تا چیزو دور  بریز تا ده روز نخوای فکر کنی و برنامه می ریختم.. هیو گفتم وایسا... این که خودش داره تبدیل میشه به یکی از موارد وسواسی تو... قراره درمانت کنه نه یه فکر به فکرات اضافه کنه... دیگه دست کشیدم ... حالا بعد یک ماه میام میگم این حرت چه تاثیری روم گذاشته.

در مورد بقیه اختلال های شخصیتی هم بعدا میگم.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۱/۲۹
  • ۲۵۰ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی