دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

رسیدن به عشق ناکام نوجوانی

يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰ ق.ظ

همه ما یه لیست از کارهایی داریم که دلمون میخواد قبل مرگ انجام بدیم. یکی از این آرزوها برای من خوندن شاهنامه هست. همیشه دلم میخواست یه بار در طول عمرم و ترجیحا در جوانی شاهنامه رو بخونم و با داستانهاش آشنا باشم.  رشته تحصیلی من در دبیرستان ریاضی فیزیک بوده و در دانشگاه هم مهندسی. هیچ وقت ادبیات در اولویت خوندن نبوده. ادبیات برای من همون دو ساعتی بود که در مدرسه میخ میشدم به صندلی و جزء جزء حرفهای جذاب معلم ادبیاتموم که رتبه یک کنکور بود رو میبلعیدم و ایشون چقدر ادبیات رو برای من جذاب تر کرد. هنوز داستانهایی که سر کلاس برای ما تعریف کرد رو  حفظم. همیشه میگفت برق چشمهای روزالیند باعث میشه من هی بیشتر تعریف کنم. امیدوارم هر جا که هست خدا نگهدارش باشه که حقیقتا جز بهترین معلم ها بود.

ادبیات همیشه مثل یه عشق سوزان بوده برای من... یه عشق ناکام. و قرار بود خوندن شاهنامه هم مثل خیلی از آرزوهای دیگه در این لیست فقط آرزو باقی بمونه.  اما اینطور نشد. پادکست فردوسی خوانی رو پیدا کردم و شروع کردم هر شب یه قسمتش رو گوش دادم. چقدر عالیه.موقع شنیدنش سراپا گوش میشم... برمیگردم به همون دختر دبیرستانی 14 ساله و دوباره چشمام میدرخشه.

آقای امیرخادم مرسی که منو به یکی از آرزوهام رسوندی.

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۸/۲۵
  • ۲۳۷ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۳)

  • فاطمه .‌‌
  • ما هم سال سوم یه دبیر‌ادبیات داشتیم دقیقا همین ولی ایشون رتبه‌ یک کنکور نبود اما هم‌کلاسی چند تا شاعر و نویسنده بود مثلا یکیش قیصر‌امین‌پور. و من هیچ وقت سه‌شنبه‌ها ساعت‌آخر یادم نمی‌ره. چقدر دوست داشتم و دارم دبیر ادبیاتمون رو. 

    من چندین ماه هست که می‌خوام برم سراغ پادکست فردوسی‌خوانی اما نمی‌شه. فکر کنم پستت تلنگر خوبی باشه. دعا کن تلنگرت بگیره. :) 

    دبیرستان چهارده ساله‌مون نبود. بود؟! البته من همین الانم شونزده سالمه ولی خب. ؛)  

    پاسخ:
    من خیلی توی سن حساب کردم سر رشته ندارم. همیشه یه یکسالی خطا دارم :)) یعنی نمیدونم تعریف استانداردش چیه :)))
    چه سن خوبی هستی. لذت ببر ازش :)
  • زهرا یگانه
  • سـلام.
    خیلی ممنون که هر چند وقت یه بار میایی و جیره های ِ فرهنگی که خودت تجربه کردی رو به اشتراک می ذاری. ازشون کلی استفاده می کنم. مثل مستند هایی که معرفی کرده بودی، و حالا هم پادکست فردوسی خوانی.

    پاسخ:
    سلام زهرا جااان
    خوشحالم که مفید بوده تجربه هام. البته شما خودت خیلی فرهیخته ای جانم.
  • فاطمه .‌‌
  • می‌پذیرم. :)) خیلی خوب بود. ؛)) اون شونزده رو شوخی کردم. سن واقعی‌ام شونزده نیست وقتی دارم از خاطره سوم دبیرستان می‌گم یعنی چند سالی هست که از شونزده رد شدم. :`( و :) .

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی