دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

عاقلانه عاشقانه یا عارفانه

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۴۶ ب.ظ

 سه  نفر برداشت خودشون از صحبت موسی در کوه طور رو  بیان میکنند.

موسی به خدا میگه ارنی (خود را به من نشان بده)

خدا در جواب میفرماید لن ترانی (هرگز مرا نمیبینی)

 

برداشت  نفراول:

چو رسی به کوه سینا ارنی مگو و بگذر

که نیرزد این تمنا به جواب لن ترانی

 

برداشت  نفر دوم:

چو رسی به طور سینا ارنی بگو و بگذر

تو صدای دوست بشنو، نه جواب لن ترانی

 

برداشت نفر سوم:

ارنی کسی بگوید که ترا ندیده باشد

تو که با منی همیشه، چه تری چه لن ترانی

 

سه بیت، سه نگاه و سه برداشت

 

 

مثل اولی، عاقلانه

مثل دومی، عاشقانه

مثل سومی، عارفانه

 

پ.ن: گویا عموم مردم بیت اول رو به سعدی، دوم رو به حافظ و سوم رو به مولانا نسبت میدهند، که در واقع صحیح نیست.  منم اول این اشتباه رو کردم و بعد با صحبت خورشید عزیزم تصحیحش کردم.

مرسی از خورشید عزیز:)

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۲/۱۷
  • ۱۵۲ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۳)

خیلی محبوبه این حکایت و از این نظر که تلقی عموم رو از هرسه دید و قیاس‌شون باهم نشون می‌ده جالبه ولی هیچ‌کدوم از این شعرها مال حافظ و مولانا و سعدی نیست.

پاسخ:
سلاممم خورشیدددد عزیزممممممم
مرسی گفتی بهمممم :***
اصلاحش میکنم الان :)

چقدر دوسش داشتم

ممنون

پاسخ:
خواهش میکنم. البته گویا این سه برداشت مربوط به حافظ و سعدی و مولانا نیست.:)

:)))

پس مربوط به کیه؟

من خیلی حواسم به این نبود کی چی گفته

اون شعر ها و نگاه های مختلفی که میشه به یه موضوع داشت برام جذاب بود.

 

اینکه هر چیزی که وجود داره رو اگر با یه زاویه دید متفاوت نگاه کنیف چیز متفاوتی میبینی. و کاش در موضوعات یادم باشه و هر وقت داشتم حرص میخوردم یا زیادی هیجان زده میشم یاداوری کنم و زاویه دیدم رو یکم عوض کنم ببینم نتیجه تغییر میکنه یا نه.

پاسخ:
دقیقا منم مقصودم اون نگاهها و برداشتها بود. احتمالا با سرچ میشه فهمید شاعرشون کیه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی