دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

از دو که حرف میزنم از چه حرف میزنم

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰ ب.ظ

Image result for What I Talk About When I Talk About Running

در حال حاضر در حال خوندن ایشون هستمم... خیلی کتاب خوبیه و باعث شده که من بیزار از دویدن یه برنامه بخوام بریزم و برم بدوم ... بله در این حد... نگارنده در این کتاب داره داستان دویدنهاشو میگه اما هی گریز میزنه به رمان نویسی. و چون دویدن و تلاش برای نوشتن از نظر اون یکی هستند یه جورایی انگار داره در مورد تلاشهاش در دویدن هم صحبت میکنه و این دو تا تجربه رو یکی کرده و انگار در حالت استعاره وار داره از دویدن صحبت میکنه ولی منظور همون نوشتن هست.

من باهاش خیلی هم ذات پنداری کردم. چرا؟ چون احساس میکنم کار من هم نشستنی و فکر کردنی هست و استدلالاش برای دویدن کاملا به جا و درست هست پس باید بدوم تا بتونم در سنین بالا هم کار فکری کنم و از طرفی در تلاشهای روزانه م کم نیارم.

یه جمله از کتاب

روزی اگر سنگ قبری داشته باشم و بتوانم چیزی بر آن حک کنم این ها را خواهم نوشت:

هاروکی موراکامی

1949 - ??20

نویسنده و دونده

کسی که تا توانست راه نرفت


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۳/۲۶
  • ۲۵۷ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۴)

  • آسـوکـآ آآ
  • راستش من موراکامی خوندم
    اما دوست نداشته
    به نظرم هرچقدر میگذره ضعیف تر میشه
    میخونیم این رو هم ببینیم چطوره:-)
    پاسخ:
    واقعیتش این اولین کتاب موراکامی هست که من میخونم و به نظرم خوب اومد.. شاید وقتی بقیه کتاباش رو خوندم خوشم نیاد از نوشتارش اما قطعا از اینکه به فرد موفقی هست چیزی کم نمیکنه و من عاشق خوندن زندگی نامه افراد موفقم... این ادم جز معدود کسایی هست که میگه من زحمت کشیدم.. اکثرا میگن ما نابغه ایم.. اینا به ذهنمون خطور میکنه... اما ایشون واقعا تلاش و پشتکارش ستودنیه. من از این لحاظ این کتاب خاص رو دوست داشتم که تلاش کردن یه نفر رو واسم به تصویر میکشه.
    کتاب خوبیه و کلی به آدم انگیزه میدم، من توی گودریدزم یه یادداشت دربارش نوشتم، خواستی بخونیدش.

    امیدوارم لینک به واژه چسبیده باشه:)
    پاسخ:
    دقیقاااا... و شاید خوب باشه که آدم هر از گاهی باز بخوندش.. مخصوصا اون ماراتون 100 کیلومتری رو که دویده اونم خیلی نکته داشت.
    متاسفانه لینک نشده اونمطلبی که توی گودریدز نوشتین.. ممنون میشم اگه لینکشو بذارین باز.
    https://www.goodreads.com/review/show/2365944190?book_show_action=false&from_review_page=1

    بفرمایید
    پاسخ:
    ممنونم ازت... خوندمش.. دوست داشتم نقدت رو
  • چارلی ‎‌‌‌
  • چه خوب فیدیبو هم دارتش!

    من تاحالا از موراکامی هیچی نخوندم ولی عاشق عنوان یکی از کتاباشم. «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال های زیارتش» :)))

    یه مدت هم کتاب 1Q84 از موراکامی خیلی فراگیر شده بود. توی آپدیتای گودریدز همه داشتن اینو میخوندن D:

    + من تصمیم داشتم بعد از کنکور دویدن رو شروع کنم. شاید این کتابه مناسب باشه برام پس :)
    پاسخ:
    چه جذاب.. اسم کتابت باشه IQ84.
    حتما شروع کن به دویدن.. تا از توانایی های جسمیت کاسته نشده شروع کن :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی