دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

فیدیباکس و فیدیبو و فیدیبوک

دوشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۵۱ ب.ظ

Related image

من با اپ فیدیبو همون اوایل کارش آشنا شدم.. به مدت سه ماه هر روز کتاب رایگان گذاشت و من تقریبا همه رو دانلود کردم و کلی کتاب نخونده دارم... خیلی عالیه این اپ واسه من.. چون من دوست دارم شبا تا خوابم ببره یکم کتاب بخونم.. این امکان وقتی توی خوابگاه باشی با کتاب کاغذی مهیا نیست چون اتاقت شخصی نیست.. در ثانی من الان واقعا با مشکل "جا" مواجه هستم.... توی خونه هم خیلی فضای کمی دارم و نمیتونم خیلی کتاب کاغذی بخرم.. بنابراین ترجیحم اینه که فقط کتابهایی رو بخرم که خیلی دوست دارم یا اینکه نسخه پی دی اف و اپشون پیدا نشده و مجبورم بخرمشون.. خلاصه بگم که این فیدبیو خیلی رفیق ماست ... بعد اون طرح رایگانی که گذاشت خیلیا هنوز چشم انتظار کتاب رایگان هستند. بعضیا هم میان هی بقیه رو دعوا میکنند که چرا برای همه چی پول میدین الا کتاب و از این حرفا.

من با پیشنهاد رایگان موافق بودم و هستم تا مدتی... نه تا همیشه... آقا ملت ما خیلی اهل کتاب نیستند... خب اشکالی نداره باید فرهنگ سازی بشه.. چطور؟ از فروشنده های مواد یاد بگیریم.. اول رایگان مواد رو به طرف میدهند بعد که وابسته شد میفروشند.. ما هم همین کار رو میکنیم.. تا یه مدت کتاب رایگان تزریق میکنیم بعد خواننده احساس کمبود میکنه خودش دنبال کتاب میره.. تا حدی فیدیبو موفق بود ... از کامنت ها میشه فهمید.. مخصوصا که این کار رو از تابستون شروع کرد که خیلی از دانشجوها و محصل ها فرصت فراغت بیشتری دارند.. بعد که این طرح تموم شد همه احساس دلتنگی کردند و هی اصرار بر کتاب رایگان :)

همه افراد فرهیخته ای که رفتند آن سوی آبها رو دیدند متوجه شدند که وای که چقدر ما کتاب نخون تر از اوناییم (به طور میانگین عرض میکنم). اکثرا میگفتند اوقات فراغت رو یا کتاب کاغذی یا صوتی یا کتابخوان استفاده میکنند. من به شخصه متروی تهران خیلی برام جذابه... همش دارم آدما و دستفروشا رو نگاه میکنم.. اما اعتراف میکنم یه روزایی حوصله شونو ندارم.. این جور مواقع شاید خوب باشه ادم یه کتاب خوب بخونه.. فیدبو اومده یه دستگاهی در اکثر سکوهای مترو نصب کرده که شما وارد اپ میشی کد اختصاصی رو درخواست میدی ... گوشی رو جلوی دوربین دستگاه میگیری و از کتابخانه مخصوص مترو تا یک ساعت استفاده میکنی.. این اپ خیلی خوبه... من کتاب 90 هزار تومنی که 2000 صفحه هست رو دارم توی مترو میخونم.. هر با سوار میشم 50 صفحه شو میخونم :)

یه کتابخوان هم معرفی کرده تازگیها که از فونت فارسی پشتیبانی میکنه برخلاف کیندل که خیلی خوبه به نام فیدیبوک.

خلاصه که فدیبو کمر بسته به ترویج کتابخوانی کشور و داره کارشو خوب انجام میده به نظرم.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۲/۳۱
  • ۲۸۴ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۱)

  • مهدی صالح پور
  • منم از فیدیبو استفاده می‌کنم و خیلی از کتاب‌هایی که توش دارم واسه زمون طرح رایگان‌ه (کتاب‌هایی که کاغذی‌ش رو داشتم اما می‌خواستم یه جای دیگه هم داشته باشم تا بتونم سریع‌تر تمومشون کنم)

    اما یه نیمه تاریک هم داره. مصاحبه مدیر طاقچه با دیجیاتو رو فرصت کردی بخون.

    http://digiato.com/article/2018/05/19/%D8%B7%D8%A7%D9%82%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9/
    پاسخ:
    مرسی ازتون...چه جالب بود.. خوندمش... چقدر انحصارطلب هستند.. البته این قضیه در فیدیبوک هم بولد شده... اینکه فقط میشه فیدیبو رو نصب کرد روش گویای همین قضیه هست...و سوال اینه که چرا یکی که میخواد در عرصه فرهنگ کار کنه باید این کاررو  انجام بده؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی