دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

گودریدز (Goodreads)

يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۳۹ ب.ظ

Image result for goodreads

نمایشگاه کتاب باعث شد متوجه بشم مدتهاست به لیست کتابهایی که در انتظارم هست سر و سامونی ندادم... دوباره رفتم به اکانت گودریدزم سر زدم.. این اکانت رو من حدود 10 سال پیش ساختم.. فک میکردم میتونم کتاب دانلود کنم ازش:). چند روزه هی کتابهایی که یادم میاد رو میرم وارد میکنم و امتیاز میدم یادداشت مینویسم... و پیشنهاد خوندن کتاب دریافت میکنم... خاطرات کتابخوانیم زنده شد... وقتی داشتم لیست کتابها رو وارد میکردم متوجه شدم که بعضی از کتابها اصلا یادم نمیاد... یکم ناراحت کننده هست که وقت بذاری و بعدا اصلا یادت نیاد چی خوندی.. اما بعد به این نتیجه رسیدم که کتاب حتی اگه از یادت رفته باشه تاثیرش رو روی ناخودآگاهت گذاشته و قدرت درک، استدلال و فکرت رو بالا برده. به مسائل از یه دید دیگه هم نگاه کردی...یعنی همون مولفه اصلی و در کنارش یادته که لحظات خوشی هم داشتی.. اون لحظات هم یادت می مونه.. هیجانت برای دنبال کردن موضوع و کشف باقی ماجرا...همین کافیه نه؟

 گودریدز میتونه ادمها رو از توهم کتابخون بودن بیرون بیاره. تعداد کتابهای خونده شده کمتر از حد انتظار فرد هست و از طرفی کسایی میبینی که کلی کتاب خوندن و عمیق هم خوندن و نقدهای جالبی هم نوشتن.

خلاصه با امتیاز دادن به این کتابهایی که خوندین و از روی نویسنده ها گودریدز یه لیست بهتون پیشنهاد میده و دیگه لازم نیست در به در توی کتابفروشی دنبال کتاب متناسب با ذایقه تون باشید.

از طرفی میشه کتابهای روی بورس بازار هم دید. هر چند که من خودم به شخصه سلیقه م با جمع هماهنگ نیست و برخی اوقات کتابهایی که همه ازش تعریف کردند رو دوست ندارم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۲/۲۳
  • ۲۵۷ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۴)

  • مهدی صالح پور
  • یه دوره کوتاهی فیلتر شده بود... الان درسته؟ من خیلی وابسته بودم بهش. فکر کنم سه سالی هست آپدیت نکردم لیست کتاب های خونده م رو.
    پاسخ:
    اره.. الا درسته... چه جالب نمیدونسم فیلتر بوده.. خداییش سایت کتاب چرا باید فیلتر باشه؟
    چه جالب. منم تو گودریدز عضوم هر چند الان فعالیتم کمتر شده اما کاش آدرستو می ذاشتی فالوت می کردم :)
  • مهدی صالح پور
  • ولی من الان چک کردم فیلتر بود
    پاسخ:
      عههه منم باز چک کردم فیلتر نبود . فک کنم از خودشونم :))
    اما جدا از شوخی چه جوریاست؟
  • چارلی ‎‌‌‌
  • منم دقیقا چهار، پنج سال پیش به امید دانلود کتاب عضوش شدم و کلا پوکر فیس بودم وقتی دیدم هیچ خبری از لینک دانلود نیست D: ولی خب بعدش کارکرد واقعیش رو فهمیدم :-"
    من هیچوقت توی ریویو نوشتن تو گودریدز خوب نبودم، همیشه به ریویوهای بقیه حسرت میخوردم :/ و هیچوقت هم نتونستم اون چلنج‌های سالانه کتابخونیش رو کامل کنم! ولی با همه اینها هنوز دوست دارم گودریدز رو :) اصلا اون رنگ کرمی قالبش، و دیدن آپدیت‌های دوستان یه آرامشی بهم میده :)

    +  برا منم فیلتر نشده. منم از خودشونم D: یه مدت توی مهر و اینا فیلتر شده بود، که البته اونم رسما نمی‌نوشت فیلتره، فقط سایتش لود نمیشد :/
    پاسخ:
    خب من واقعا کاری ندارم که ملت چی مینویسن..در واقع اگه ریویوها رو نخونی و حس خودتو بنویسی بعدش میگی منم خفنی بودم نمی دونستما...
    یه کتابی بود من خونده بودمش خوشم اومد رفتم ریویوها رو خوندم دیدم همه اشتباه فهمیدن و همه از روی دست هم انگار نوشته بودن.. تا یه جایی یکی پیدا شده بود بهشون گفته بود این برداشتتون اشتباه هست... خب از بین اون همه خواننده کتاب ، کسایی که درست فکر میکردند اما تخت تاثیر جو اصرار نکرده بوندند بر نظرشون. اینه که میگم اول مینویسم بعد کامنتا رو میخونم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی