دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

کیمیاگر

دوشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۰۳ ق.ظ

Image result for The Alchemist

اولین بار که کیمیاگر رو خوندم راهنمایی بودم. اووف خیلی سال پیش.  یادمه  قبل عید بود کتاب هم مال خواهرم بود که از من چهار پنج سالی بزرگتره. خیلی دوست داشتم بخونمش ولی بهم اجازه نمیداد. کتاب رو برداشتم و چون میدونستم مامان محاله بذاره با این همه کار خونه تکونی ، بشینم یه گوشه و کتاب بخونم، فرار کردم رفتم اتاقک انباری مانند پشت بوم. نم نم بارون میخورد به شیرونی دورم کلی گل و یه سرمای شیرین.. نشستم به خوندن.. چند ساعته تمومش کردم و  کتاب چه سازگار هست با روح جنگجوی یه نوجوون.. یکی که داره بزرگ میشه اما میخواد قالب های جامعه رو بشکنه.. که میخواد دنیا براش سر خم کنه... شاید خیلی ها این کتاب رو دوست نداشته باشن.. شاید خیلی شعاری ببیننش و غیر واقعی .. اما اولین بار خوندن یه کتاب رو توی چه حسی خوندن خیلی مهمه.. واسه من کیمیاگر عزیزه.. کتابی هست که هر وقت جایی از زندگیم گیر میکنم و احساس ناتوانی میکنم میرم سراعش و میخونمش.. یه بار جملات قصارش رو نوشتم و حتی از روش خوندم و با واکمنم ضبط کردم :) قسمت مورد علاقه م همون جایی هست که گوسفنداشو میفروشه و به اون دزد اعتماد میکنه. همون جایی که روحش یه چند لحظه وایمیسه و بعد تصمیم میگیره نره سراغ رویاش .. همون جایی که میره پیش یه مرد بلورفروش و از نشونه ها پیروی میکنه و رونق میده به مغازه بلور... این روزها دوباره باید برم سراغ کتاب محبوبم.. دویاره بخونمش .. یادم بیاد با دست خالی هم میشه شروع کرد.... تنها کافیه شروع کنی.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۲/۱۷
  • ۱۹۲ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۲)

  • چارلی ‎‌‌‌
  • فکر میکنم کتابیه که خیلی خیلی به خوندنش نیاز دارم :)

    و از نظر من شعاری بودن هم همیشه یه ویژگی بد نیست. تقصیر ماست که به کلمه «شعار» بار معنایی منفی دادیم! شعاری بودن یه ویژگیه، مثل هیجان انگیز بودن یا شاد بودن. میتونه به‌جا استفاده بشه و مفید باشه، یا بد ازش استفاده بشه و اثر رو خراب کنه :)
    پاسخ:
    حتما بخونش چارلی... موافقم باهات.. گاهی برای کسب انرژی نیاز به کمی شعار هست :)
    نمیدونم پائولوکوئیلو وقت نوشتن این کتاب چیکار کرده و چه حسی تو نوشته هاش قرار داده که باعث شده زندگی آدما رو عوض کنه! 
    من کیمیاگر و وقتی خوندم که بی هدف بودم ، بی انگیزه و خالی ! 
    این تغییر و شاید مدیون اون چوپان و گوسفنداش باشم . البته کتاب فقط یه جرقه س .. اتفاق اصلی قبلا تو دل آدم افتاده..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی