دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

دلار

دوشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰ ق.ظ

Image result for ‫دلار‬‎

اولین خاطره ای که از دوران طفولیتم برام گفتن این بود که زمانی که من تازه میتونستم بچرخم و به شکم بخوابم علاقه مفرطی به سوراخ داشتم... بله سوراخ، حفره... و هر جا سوراخی میدیدم انگشتان مبارک چند میلی متریمو میکردم داخلش هی دورانی تکون میدادم تا سوراخ اندازه کله م بشه... بعدا این عادت از سرم افتاد ... اما گویا از سر بقیه نیفتاده و هنوز در دوران طفولیت خودشون به سر میبرند... هنوز دوست دارند سوراخ اقتصاد این مملکت رو پیدا کنند و این قدر انگشتشون رو دورانی حرکت بدن تا کشور و مملکت بپکه..آفا جون درسته که اقتصاد ما باگ داره.. اما این افزایش قیمت همش به خاطر معضل اقتصادی نیست.. به قسمتش به خاطر خریت ماست.. داریم دو دستی تیشه به ریشه خودمون می زنیم.. دوست محترمی که ادعا داری دکتری و داری هیئت علمی فلان دانشگاه میشی، هر دلاری که شما میخری چند ریال هزینه داروی بیماران افزایش پیدا میکنه... با این کارت چند فرد مظلوم رو میفرستی زیر خاک؟ چند کودک بی بضاعت رو روانه آخرت میکنی ؟ حتما آخرش هم میگی عمرش به دنیا نبود و قسمتش نبود... آره دیگه توجیه که کنتور نمیندازه.

چرا کارآفرینی نه؟.. چرا زالو صفت شدیم؟ این موردی که دارم در موردش حرف میزنم با همون پول خرید دلار و علمی که در یه زمینه تخصصی داره و شهرتش میتونه به خوبی کار کنه.. اونم کار آکادمیک..  کنار من نشسته هی زنگ میزنه میپرسه اگه دلار داره بالاتر میره بیشتر سرمایه گذاری کنه.. بعدم دایم گلایه میکنه از وضع این ممکلت.. این مملکت، من و تو نیستیم؟ این مملکت از پول خودش، از شیره وجودی مردمش به تو تحصیلات رایگان نداده که به جای برطرف کردن مشکلاتش بشی دردی اضافه بر درداش.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۲/۱۷
  • ۱۸۸ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی