دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

گاو کروی

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۵۵ ب.ظ
 Image result for spherical cow
این ترم  یکی از بچه ها خیلی درگیره سر فرض  های مساله... هر بار هم که یه سوال رو میدم که حل کنند همش میپرسه فلان چیز مجهوله؟... معمولا دونستن  فلان چیز لازم نیست یا با همون اطلاعات مساله به دست میاد.. اما پاسخ  من اینه که هر چی لازم دارید فرض کنید... امروز واقعا یه سوال دادم بهشون که باید یه سری چیزا رو فرض می کردند. اما فکر نمیکردند که باید این کار رو انجام بدند... بعد از حل مساله سوالشون این بود که چه چیزایی رو میشه فرض کرد... من داستان گاوهای کروی رو براشون تعریف کردم و تاکید کردم که حد فرض کردن رو بدونن :))
گاو کروی یه استعاره هست در دنیای علم. زمانی به کار میره که یه فیزیکدان فرض های بسیار ساده شونده به کار میبره و مساله رو حل میکنه اما مساله ای که دیگه موجودیت فیزیکی نداره و تخیلی و فضایی هست .ه
از کجا اومده؟ میگن در یک مزرعه  تولید شیر پایین اومده بود. مزرعه دار هم به دانشگاه نامه مینویسه مشکل رو شرح میده و تقاضای کمک میکنه. دانشگاه یک گروه رو به سرپرستی یک استاد فیزیک نظری میفرسته به مزرعه و شروع میکنند به تحقیق و تفحص . همه اعضای تیم گزارش هاشونو ارائه میدند و بعد استاد فیزیک جمع بندی میکنه و به مزرعه میره و به مزرعه دار میگه من جواب روپیدا کردم اما جواب تنها برای گاوهای کروی در خلا صادق هست.
یه جور دیگه هم این ماجرا رو گفتند که به اسب کروه معروفه. میگن یه فیزیکدان نظری گفته میتونه نتایج مسابقه اسب دوانی رو دقیق تعیین کنه، البته با شرط اینکه اسبها کروی و کاملا کشسان باشند و در خلا حرکت کنند.:)))))

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۱/۲۸
  • ۲۹۰ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۱)

گاوهای کروی در خلا :)))
خیلی جالب بود :))
پاسخ:
فک کنم یکم به دانشجوهام برخورد:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی