دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

دست نوشته های روزالیند فرانکلین

چه فرقی داره روزالیند باشم یا شاخه نبات حافظ یا معشوقه سعدی :)

نگارنده در مورد مطالبی که ادعا میکند هیچ ادعایی ندارد چه برسد به این سطور که هیچ ادعایی در موردشان ندارد.:)

افسردگی با همون غول بزرگ سیاه

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۵۹ ب.ظ
Related image
هولدن نوشته باز داره افسرده میشه.. منم زیر پستش نوشتم.. منم.. واقعا مدتیه که افسرده شدم.. اما مطلب این نیست.. کامنت هایی که ملت میذارن بعضا عجیبه.. یه جورایی که انگار طرف تا به حال افسرده نشده و اصلا هم نمیدونه افسردگی چیه.. در همین راستا و با توجه به اینکه قبلا هم این جور کامنتها رو دیده بودم چند نکته رو که جلب توجه کرد مینویسم:
نکته اول : اینکه به یه روانشناس بگیم افسرده نباش مث اینه که به یه پزشک عمومی بگیم سرمانخور.. مگه میشه ؟اصطلاحا میگن افسردگی سرماخوردگی روح هست..پس نرید زیر پستاش بنویسد چرا و حالش رو خراب تر نکنین با این سوال.. یه جورایی به زندگی حرفه ایش و سوادش توهین میشه.
نکته دوم با موعظه و اینا هم حال طرف خوب نمیشه.. نریم بگیم تو که این همه نعمت داری و از این صحبتها...یا پاشو فیلم ببین .. برو بیرون.. بابا نمیتونه... نمیشه.. اگه افسده بودی میدونی چی میگم اگه نبودی پس چرا نسخه میپیچی دوست عزیز؟
نکته سوم هم اینه که افسردگی بیماری بچه پولداری نیس.. نریم بهش بگیم از خوشی زده زیر دلت... این اتفاقی بود که واسه هدی رستمی هم افتاد و همه رفتن واسش کامنت گذاشتن که تو اصن رنج دیدی که افسرده شی.. این چه تفکری هست که داریم؟ هر کی متناسب با جایگاهش موقعیتش یا هر چیز دیگه ای درجه ای از رنج رو تحمل میکنه.. شاید موقعیت الانش خوب باشه اما بچگی فوق الهاده بدی داشته.. هر تلنگر کوچیکی اونو میبره به گذشته و جهنم میشه براش.. و هزار شاید دیگه...
نکته چهارم: افسردگی دلیل داره اما در لایه های پنهان هست.یعنی اکثرا نمیدونی چرا حالت بده.. اگه بدونی که عالیه. باید کنکاش بشه.. اما زمان میبره.. حتی ممکنه با دور اول افسردگی نفهمی چرا .. چند بار برات اتفاق بیفته بعد متوجه بشی که چی داره حالتو بده میکنه... بهتره به خودمون زمان بدیم و از خودمون مراقبت کنیم... یا اگه طرفمون افسرده شده حداقل کار اینه که حالشو بدتر نکنیم.
نکته پنجم: جهان حول شما نمیچرخه.. اگه یکی ناراحته .. به خاظر شما نیست.. لطفا تا نگفته از شما ناراحته صد تا سناریو تو ذهن خودتون نسازین و در جواب نمایشنامه ذهنیتون و سوال جوابای توهمیتون توی واقعیت باهاش بدرفتاری نکنین.. حمایتگر باشین.. حتی شاید بخواد تنها باشه و حرف نزنه.
نکته پنجم: لطفا اگه صاحب نظر نیستیم نریم حال طرفو بدتر کنیم. باور کنیم یه ذره فقط یه ذره مهربونی حال همه رو بهتر میکنه.
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۷/۲۱
  • ۴۷۲ نمایش
  • روزالیند فرانکلین

نظرات (۲)

  • خورشید ‌‌‌
  • یک اشکالی هم که پیش میاد اینه که دلمون می خواد طرف مقابل خوب باشه و حالش رو خوب کنیم و مرهمش باشیم اما بلد نیستیم و دلمون هم نمیاد هیچ کاری نکنیم و بریم.
    پاسخ:
    اره موافقم... بعد بدتر میشه این جور مواقع
  • هولدن کالفیلد
  • در مورد افسردگی زیاد نوشتم توی وبلاگم!
    کو گوش شنوا :|

    پاسخ:
    کو ؟ کو؟ کوکو؟؟ :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی